2010. május 16., vasárnap

2.

Sziasztok újra!




Eltelt a pocakon kívüli életem második hónapja is. Méreteim: 4850 g, 59 cm.



Anyu az Interneten utána nézett és talált nagyon szép kis versikéket, amiket ő mondókának nevez. A kedvencem az „Iciri-piciri”, hiszen ez volt az első, amelyiket megtanultam. Nagyon jópofa. Van benne kismacska, ökröcske, tököcske és sok más érdekes dolog. Nagyon szép és dallamos, ezért nagyon szeretem. Leírom nektek is, h felvidítsam a napotokat:



Móricz Zsigmond: Iciri-piciri



Hol volt, hol nem volt. . .

Volt egyszer egy iciri piciri házacska;

ott lakott egy iciri piciri kis macska.



Volt annak két iciri piciri kis ökre,

rákaptak egy iciri piciri kis tökre.



Csizmát húz az iciri piciri kis macska,

hová lett az iciri piciri barmocska.



Bejárja az iciri piciri kis erdőt,

s nem leli az iciri piciri tekergőt.



Bejárja az iciri piciri kaszálót,

s nem látja az iciri piciri kószálót.



Rátalál egy iciri piciri kis tökre,

bánatában iciri picirit meglökte.



Felfordult az iciri piciri tököcske,

benne a két iciri piciri ökröcske.

Megörült két iciri piciri ökrének:

vége van az iciri piciri mesének!



Bármilyen szomorú vagyok, ha anyu ezt elkezdi mondani, rögtön megvigasztalódok. Főleg pelenkázáskor van nagy jelentősége ennek, ugyanis nagyon nem szeretem.

A napi foglalkozások közül a kedvencem a fürdés. Elég, ha anyu kimondja ezt a szót és már rögtön lázba-jövők. Nagyon szeretek pancsolni. Képzeljétek el, h most már apu átvette a munkát anyutól és minden este ő fürdet. Közben nagyon vicceseket mesél nekem és így észre sem veszem, h mi történik. Nagyon szeretek közben nézelődni és felfedezni a fürdőszobát. Ám amikor kivesznek a vízből és meg kell törülközni, azt nem csípem. Ekkor szokta anyu bevetni a második kedvenc versikémet a Háp kacsásat. Nézzétek csak milyen jó:



Szalai Borbála: Hápi kacsa



Volt egyszer egy kicsi kacsa,

úgy hívták, hogy Hápi.

Alig bújt ki a tojásból,

máris tudott járni.

Pihés volt a feje, nyaka,

szárnya, hasa, háta,

színe pedig, mint a pitypang,

éppen olyan sárga.

Hápi kacs minden reggel

fölkelt kakasszóra,

kapta magát s szaporázva

totyogott a tóra.

Hogy a vízbe toccsanhasson,

mindig csak azt leste...

Fürdött reggel, fürdött este,

jót lubickolt este.

Hát egy napon Hápi kacsa

csodálkozva látja:

hófehér lett nyaka, hasa,

háta meg a szárnya!

Addig-addig mosdott, fürdött

lubickolt a tóba -

amíg az a szép sárga szín

mind lekopott róla...



Mivel az ősz csodálatosan szép és sokat süt a Nap, ezért anyuval rengeteget járunk sétálni. Mindig beletesz a nagy Mózeskosárba, és úgy visz le a babakocsihoz. Kaptam tőle egy csörgőt, amit felakaszt a babakocsira és sok-sok színes elefánt zenél nekem. Szeretem a friss levegőn, nagyon jókat szoktam aludni. Ha elalszom anyu leül egy padra és olvas, amíg felébredek és követelni kezdem az ennivalót. Olyankor gyorsan hazamegyünk és telerakom a pocakom finom tejecskével.



Képzeljétek el, h volt itt nagyi Tiszalökről és hozott nekem sok-sok ajándékot. Azt mondta, h a Mikulás bácsi járt nála és ő hozta nekem. Kaptam egy unikornist és kiskesztyűt. Biztos jókat fogok játszani vele, ha nagyra növök. Ezt a Mikulás bácsit már most szeretem, pedig nem is ismerem. Ha valaki ilyen jó fej, h ajándékot hoz nekem, akkor azt csak szeretni lehet.



Most már újra elálmosodtam. Telerakom a pocakom és megyek aludni.



Képek a babaszoba.hu-n és az iwiw-en.



Sziasztok!



Csilla

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése